Kilka przydatnych informacji o mieszkaniowych spółdzielniach, w jaki sposób zarządzają one swoimi zasobami.

Decydując się na lokal mieszkalny w budynku wielorodzinnym przeważnie jest konieczność wstąpienia do jakiejś spółdzielni albo wspólnoty mieszkaniowej. Bierze się to z tego, że o ile sam lokal może być własnością nabywcy, to już obszar wokół budynku, klatki schodowe oraz parkingi stanowią wspólną część. Ktoś się musi nimi opiekować, remontować w przypadku wystąpienia usterki czy zwyczajnie przypilnować czystości.

stykówka - pieniądze
Napisał: Richard Grandmorin
Na podstawie: http://www.flickr.com
Tymi wszystkimi rzeczami, a także pilnowaniem infrastruktury technicznej i pracami rozwojowymi zajmować się powinna właśnie wspólnota czy spółdzielnia, jakich podstawową rolą jest zarządzanie nieruchomościami, które są w jej gestii. Na starszych osiedlach, które mają nawet kilkadziesiąt lat, przeważnie będzie się spotykać spółdzielnie, stawiane niedawno przeważnie już będą zarządzane przez wspólnoty mieszkańców. Obie te metody zarządzania różnią się trochę, obie mieć też będą różne możliwości, uprawnienia i obowiązki jakie im dają przepisy.kancelaria adwokacka Warszawa centrumPrzykładowo prawo spółdzielcze Gdynia dokładnie definiuje zakres działalności, jakie spółdzielnie będą realizowane, przede wszystkim jest to zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych wszystkich swoich członków.

pieniądze - fotografijka
Napisał: Richard Grandmorin
Na podstawie: http://www.flickr.com
Ponieważ spółdzielnie mają różne źródła przychodów, to konieczne też będzie rozliczanie ich w odpowiedni sposób. W przypadku działalności związanej z zasobami mieszkaniowymi dochody są zwolnione z CIT, natomiast przy wszelkiej działalności komercyjnej podatki Gdynia mogą jednak być konieczne do zapłacenia.

W oparciu o powyższe przepisy spółdzielnie mogą stawiać i kupować nieruchomości mieszkalne, które później będą zbywane swoim członkom. Lecz ustawa daje im także możliwość obsługi komercyjnych nieruchomości, znajdującymi się na jej terenie. Tego typu lokale wynajmowane są różnym firmom prowadzącym działalność, co w wielu przypadkach stanowi jedno z ważniejszych źródeł przychodów. Przepisy (Poszukujesz porady prawnika? Polecam: kancelaria adwokacka w lublinie) określają również zasady prowadzenia rozliczeń i ewidencjonowania kosztów i przychodów. Wymagają również, aby prawidłowo prowadzono fundusz remontowy, z którego pokrywa się różnego rodzaju prace związane z utrzymaniem obiektów w dobrym stanie.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-12-09 15:11:52